ayurveda opleidingen

  • monique

    Hallo,

    ik zou heel erg graag een opleiding ayurveda willen gaan doen. Er zijn verschillende opleidingen, maar welke is beter? Legt iedere opleiding weer andere accenten? En als je de opleiding gedaan hebt, wordt de behandeling die je geeft vergoed door het ziekenfonds?

    warme groet,

    Monique

  • Robert Swami Persaud

    Nederland kent diverse Ayurveda opleidingen. Elke opleiding vind zichzelf natuurlijk de beste. Dat is niet verkeerd, wij vinden onze Ayurveda opleiding in Nijmegen ook uniek. Toch is het goed om je licht op te steken bij bijvoorbeeld de onafhankelijke beroepsvereniging van de Ayurveda ANVAG (www.anvag.nl) of bij de BATC of VNT. In principe worden jouw cliënten door de Nederlandse zorgverzekeraars vergoed als je een op HBO-niveau staande opleiding hebt gedaan plus een Medisch Basisdiploma hebt die mondeling gevolgd is (vrijgesteld als je een BIG-registratie hebt). De meest bekende opleidingen in Nederland zijn in Amsterdam (A.A.S.), Den Haag (EISRA) en Nijmegen (Hogeschool Ayurveda Geneeskunde). Tip: bestudeer altijd goed de sites en bel ze op!

    Hartegroet, vaidya Robert Swami Persaud.

  • Ria

    Ik heb een consult bij dr. Lokesh Raturi gehad. Hij is aangesloten bij ANVAG maar mijn zorgverzekeraar vergoedt het niet.

    Geven als reden op dat deze man geen arts is.

    Kan idd niets over hem vinden op internet.

    Is deze “dr” bij iemand bekend en hoe kan ik er achter komen welke basisopleiding hij heeft genoten?

    Eens in de zoveel tijd komt hij vanuit India naar NL om consulten te geven.